Thursday, April 19, 2012

Menulis Buku

Dua minggu lepas aku mendapat tawara n untuk menulis buku Geografi daripada sebuah syarikat buku yang terkenal iaitu SASBADI. Sebenarnya aku telah banyak menulis buku geografi dengan dua buah syarikat setakat ini iaitu Syarikat Longman dan Arah Pendidikan(telah ditutup). Yang peliknya... aku bukanlah guru Geografi dan bukanlah major dalam Geografi ketika mengambil kursus Ijazah Sarjana Muda Pendidikan di USM dahulu.
Namun disebabkan minat dan semangat ingin mencuba maka aku teruskan jua dan setakat ini sebanyak 12 buah buku telah aku hasilkan dengan syarikat Longman. Kali terakhir aku dihubungi oleh editor LOngman pada tahun oktober 2010 yang lalu untuk menulis buku Geografi berkaitan soalan-soalan ramalan lantaran kesibukan untuk menghabiskan master maka permintaan beliau terpaksa aku tolak. Hampir dua tahun berlalu dan tamabhan pula proses penyerahan akhir sudah mencapai kemuncaknya aku terpaksa terima tawaran untuk menulis buku untuk kesekian kalinya iaitu dengan Syarikat SASBADI pula. Moga-moga buku yang akan dihasilkan ini dapat memberi input yang berguna kepada anak-anak muridku. InsyaAllah