Sunday, February 8, 2009

Tugasan dan presentation


Alhamdulillah..aku telah mendapat tawaran biasiswa daripada KPM atau dikenal sebagai Hadiah Latihan Persekutuan(HLP) untuk mengikuti pengajian peringkat master.
Aku bersyukur kerana aku antara 300 calon yang layak daripada lebih kurang 30000 secara online kemudian ditapis menjadi 3000 calon untuk ditemuduga.
Hanya 300 orang sahaja yang layak.
keistimewaannya?Selain mendapat cuti belajar secara sepenuh masa, aku juga mendapat elaun sebanayk RM+++ sebulan. Selain itu segala yuran pengajian ditanggung oleh pihak kerajaan.
Untuk peserta HLP ini, kami kena menyiapkan tesis tidak kurang 12 jam kredit. Di UM, kami perlu mengambil kerjakursus 18 jm kredit + tesis(disertasi) 18 jam kredit
Semester ini aku mengambil 3 paper iaitu 9 jam kredit.
sekarang ni dok sibuk buat tugasan dan presentation.Yg syoknya tu..kelas dua hari jer seminggu. kul 6 hingga 9
So, saya harap kawan-kawan yang berminat bolehlah memohon dengan melayari http://www.moe.gov.my
sekian.

No comments: